14.11.05

Allemaal wat?

Ik hoef niet zo nodig een nieuwe soort nationale test om uit te zoeken hoe sociaal ik ben.
Mijn buren weten dat ze op me kunnen rekenen: als ik ze kan helpen, zal ik dat ook doen.
Ik weet van mijn buren dat ik op hen kan rekenen: als ze mij kunnen helpen, zullen ze dat zeker doen.

Ball ist rund. Spiel dauert neunzig Minuten. Alles andere ist Theorie.

Samen is Alles Mogelijk. Natuurlijk: Brussel-Halle-Vilvoorde, de lotto winnen (nu ikke), het gekakewiet rond de eindeloopbaan. Hoe scoren politici trouwens op die nationale test, waarvan gezegd werd dat het "zeker geen nationale test is"? Solospelers? Toeschouwers? Netwerkers? In elk geval geen voortrekkers of gezelschapsvogels. Het epitheton Zoekers hou ik nog in beraad.

Naar 't schijnt ben ik een voortrekker. Gelukkig heb ik dan heel weinig tijd om nog televisie te kijken.