29.6.05

Rock voor Specials (3): Sioen

Dat Gentenaar Sioen een getalenteerde singer-songwriter is, wisten we eigenlijk al. Hoewel ik eerlijk moet bekennen dat ik zijn songs niet zo goed ken, vond ik het meteen goed. Violist Jeroen Baert geeft met zijn riffs trouwens een apart tintje aan de typische Sioen-sound. Dat was vooral zo toen enkel hij en frontman Sioen een beklijvende versie speelden van Too Good to Be True (of zoiets?). In één woord: schitterend - vond ook mijn jongste zoon, die geestdriftig zat te applaudisseren tijdens het nummer.

Sioen kreeg ook het publiek op zijn hand toen hij al in het begin verwees naar een vrouw die een bordje omhoog stak ik heet ook Sioen. Vanaf dat moment kon het niet meer stuk. Hoogtepunt was Ease Your Mind, het nummer dat ook op single uitkwam. Allicht was de herkenning (aha, dat heb ik al eens gehoord) daar niet vreemd aan. Die CD van Sioen zal ik dus ook nog wel eens moeten aanschaffen. Ooit.

Labels: