17.6.05

Wat heb ik bijgeleerd tijdens de examens?

De examens zijn een onuitputtelijke bron van nieuwe en vernieuwde kennis, feiten waar we nog nooit bij stil stonden of feiten die plots veranderd zijn.
Tijdens deze examenperiode heb ik o.m. geleerd dat:

  • na Eupen nu ook Wenen in Duitsland ligt;
  • de "doelgroep" in het Duits volgens mijn studenten ook “Torgruppe” kan zijn (en ik die dacht dat het “Zielgruppe” was – Tor betekent o.m. doelpunt);
  • dat CH op een brief de afkorting is van China;
  • dat Zwitserland nu ook de Zwitserse mark als munteenheid heeft; dat lijkt logisch gezien het eerste in deze opsomming, al moet ik er wel bij vermelden dat Duitsland in elk geval al op de euro is overgeschakeld;
  • dat er tijdens de holocaust 6 miljoen doden stierven. Dat werpt meteen een heel nieuw licht op de zaak.

Als ik nog meer bijgeleerd heb, laat ik het u onmiddellijk weten.

Voor wie het knarsetandend volgt: nog altijd geen derde Cubber junior.