6.11.06

42 kilometer en 195 meter

De marathon. En dan nog liefst die van New York. Het blijft de ultieme droom van iedere afstandsloper. Dus ook van ondergetekende. Als het zover is, zal ik er zeker over bloggen.

Wat Canvas heeft neergezet met zes onervaren lopers, is indrukwekkend. Wie zelf loopt en met of zonder moeite een uur of meer kan lopen, weet dat zoiets niet vanzelf komt. Dat slechts vier van de zes oorspronkelijk geselecteerden niet eens de start van de marathon haalden, is eigenlijk niet verwonderlijk.

Ik had me zelf ook ingeschreven om mee te doen, maar werd (achteraf gezien: goddank?) niet geselecteerd. In het afgelopen jaar heb ik veel gelezen en gehoord over lange afstandslopen in het algemeen en marathonlopen in het bijzonder. Conclusie: ik gun mezelf (en vooral mijn gestel) een beetje meer tijd dan één jaar om van 0 naar 42,195 kilometer te lopen. Over een paar jaar zien we wel.

Zoals gezegd, alleen al daarom is het een straffe stoot dat vier van de zes aan de marathon beginnen, én die zelfs uitlopen. Puike prestatie, waarvoor mijn welgemeende gelukwensen. En aan de criticasters van dit project: probeer zelf maar eens 42 km uit te wandelen. Velen zullen zelfs dat niet halen (remember de Dodentocht)…