25.6.08

Rock voor Specials 2008: Milow

Onverwacht vroeg gedaan met de deliberaties vandaag. Na het nachtwerk van vorig jaar was ik nochtans op het ergste voorbereid. Zo had ik er mij al bij neergelegd dat Rock voor Specials (vandaag en morgen in onze voortuin) dit jaar niet voor mij zou zijn.

Maar kijk, een concert van Milow kan een mens moeilijk laten liggen. De zeskoppige band van de man had er zin in. Het album dat in februari 2008 uitkwam, heet niet voor niets Coming of Age. Milow wisselt jazzy popdeuntjes af met het betere singer-songwriterwerk. Hij zweeft ergens tussen stevige gitaarrock en Ierse folk-ballads. Om maar te zeggen: Milow is niet voor één gat te vangen. Zijn nummers zijn van een verbluffende eerlijkheid en dat siert hem.

En uiteraard hét nummer waarop iedereen wacht: You Don't Know. En hoewel hij het ongetwijfeld al honderd keer gespeeld heeft, speelde hij het nog maar eens, en nog maar eens met de overtuiging alsof het de eerste keer is dat je een nummer speelt.

Het bisnummer was er één van 50Cent. Niet echt mijn genre, om het zacht uit te drukken, maar ook deze song zet Milow naar zijn hand. Hij bewees hiermee dat je met het juiste vakmanschap van elk nummer een goeie song kunt maken.

Labels: ,