27.1.06

Studeer eens Duits

Beste EU-burger,
In concreto: beste EU-student,

Onderstaand bericht moet je absoluut afprinten, uitknippen, inkaderen en boven je bed hangen. Wil je je kansen op de Europese arbeidsmarkt verhogen? Dan moet je zeker ook overwegen om Duits te studeren in je opleiding.

Het Duitse Institut der deutschen Wirtschaft becijferde dat steeds meer EU-burgers Duits spreken. Vooral door de uitbreiding met Oost-Europese lidstaten zijn er nogal wat Duitskundigen bijgekomen. Na een enquête bij zowat 30000 EU-burgers kwam men volgens het artikel in Die Welt tot de vaststelling dat 12,5% naast zijn/haar moedertaal ook het Duits (voldoende) beheerst. Het Duits wordt daarmee na het Engels de "grootste" taal in Europa.

Grote verliezer is het Frans. Slechts 11% van de huidige EU-burgers geeft aan Frans als tweede taal te kunnen spreken.

Resultaten van de enquête: klik hier voor de grafiek.
Artikel in die Welt vind je hier.

4 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Nog steeds vraag ik me af wat er mis is gegaan met het woord 'printen'. Nu het lelijke 'uitprinten' mode is geworden, zie ik hier zelfs 'afprinten'. Afprinten????

4:43 p.m.  
Blogger Geert De Cubber said...

Oei, ga ik hier af? En ik die dacht dat "afprinten" een mooi alternatief was voor het wat ordinaire "afdrukken" ("drukken" mogen we al helemaal niet zeggen)of het al te Engelse "printen"...

9:09 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

de link werkt niet :d

6:42 p.m.  
Blogger Geert De Cubber said...

de link werkTE,
maar nu niet meer :-(

Het staat blijkbaar ook al in hun verborgen archief. Als ik het nog terugvind in het vrij gedeelte, zal ik de link alsnog aanpassen.

10:15 p.m.  

Een reactie posten

<< Home