28.6.06

Rock voor Specials 2006: Arsenal

Het festivalseizoen is weer hoorbaar op gang getrokken. Voor een aantal Belgische groepen is ook nu weer Rock voor Specials de ideale generale repetitie voor dat andere, wat grotere festival in Werchter.

Voor Absynthe Minded (met "Student van het Jaar" Jakob Nachtergaele, drummer en vriend van collega K.L.) heb ik tot mijn grote spijt moeten passen. Moe van de deliberaties op school reed ik tijdens de bisnummers de wei op (in onze achtertuin).

Arsenal stond op mijn verlanglijstje van to see. De groep rond Hendrik Willemyns en John Roan brengt een eigentijdse mengeling van dance rock en stevige, Braziliaans getinte ritmes in het Engels, Portugees, en even ook in het Frans. Die potpourri van stevige gitaarrifs en capoeira-ritmes werkte in de juni-zon aanstekelijk. En zeker toen John Roan de menigte aanspoorde met Hoog tijd om een feestje te bouwen, waanden we ons even in Rio.

Hoogtepunt was toen Arsenal met een Franstalige guest rapper moeiteloos het publiek inpakte. De band speelde een ijzersterke set en de u bent een geweldig publiek leek voor één keer niet obligaat, maar welgemeend.

Terwijl ik dit verslagje schrijf, hoor ik Gabriel Rios de Specials inpakken. Maar hier is het bedtijd. Het verhaaltje roept om gelezen te worden.

Labels: