24.8.07

Ontmijnen

Een scène in het ouderlijk huis van mijn kinderen tijdens een vakantiedag…

Kind 1: Papa, ik wil met die auto spelen.

Kind 2: Papa, maar ik wil met die auto spelen.

Kind 1: Nee, die auto is van mij.

Kind 3: Auto mij (pakt auto af).

Kind 2: Mama, maar kind 3 pakt mijn auto af.

Kind 1 + 2 + 3: (onverstaanbaar geschreeuw door elkaar)

Mama & papa: Kindjes, kindjes. Laat eerst Kind 3 met de auto spelen. Hij zal na drie minuten gedaan hebben. En dan is het aan Kind 2. Hij mag dan drie minuten met de auto spelen. En dan mag Kind 1 drie minuten met de auto spelen. We zullen de wekker zetten zodat alles eerlijk verdeeld is.

De vredige rust in het ouderlijk huis van mijn kinderen keert terug. De kinderen spelen nu om beurt met dezelfde auto.

(Gordijn)

*Ik zweer het u: als de koning mijn vrouw en mij als formateurs aanduidt, hebben we binnen de week een nieuwe regering.

Labels: ,

1 Comments:

Blogger NNN said...

Plus honderd dagen intussen. 'Sire, geef me 100 dagen', is een stelling die alweer niet meer opgaat...
Zeer leuke blog! Dank ook voor jullie Passito-oefeningen. 'k Ga binnenkort OHO Lager Onderwijs starten aan de Katho Tielt, en jullie zinsleeroefeningen komen als geroepen.
Kijk ook 's naar deze blog: www.daanshousewife.blogspot.com

12:47 p.m.  

Een reactie posten

<< Home